0a529641f14e3ae96dcdf871bc0af26e.jpg

Rák Harold Jenő avagy Rák uram (eredeti neve: Captain Eugene Harold "Armor Abs" Krabs, Mr. Krabs, gyakran hívják a magyarban eredeti nevén, Eugene-nek) a sorozat szereplője. Angol hangja Clancy Brown, magyar hangja Uri István. Akárcsak a legtöbb szereplő, ő is az Alkalmazott kerestetik című epizódban jelent meg először.

Karaktere[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rák uram egy rák, pontosabban egy Óriás japán rák. Alkalmazottai gyakran hívják Kapitány úrnak, nem véletlenül, hiszen régen a haditengerészetnél dolgozott mint szakács. Mérhetetlenül kapzsi, egy centért is megemeli az öklét. A pénzen kívül semmit nem szeret, kivéve persze puff asszonyt és a lányát, Perl-t.

Öltözködése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rák uram általában kék ruhát hord és farmer nadrágot. Ezt gyakran este sem veszi le.

Otthona[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rák uram otthona egy óriási rozsdás vasmacska, ami egy emeletes. Felül Pearl lakik, ami nem túl jó, mert néha így leszakad a plafon. Rák uram egy hintaágyban alszik egy külön kis szobában. Továbbá van még egy garázsa is.

Munkája[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rák uram és a Rozsdás Rákolló története hosszúkás. Réges-régen még barátok voltak Planktonnal, és készítettek egy saját kifőzdét. Ám a hamburgerük iszonyatosan rossz volt, és a receptjét eltépték, majd külön utakra mentek. Ám Plankton távozáskor becsapta az ajtót, és az így valamit hozzákevert a hamburgerhez, és így létrejött a Herkentyűburger, és legyőzte Plankton hamburgerét. Később Rák uram felvásárolt egy öregek otthonát, és átalakította a Rozsdás Rákollóvá.

Barátai[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rák uramnak régen Plankton a barátja volt, ám a rossz hamburgeren összevesztek, és azóta ellenségeskednek. Plankton folyamatosan próbálja megszerezni a Herkentyűburger titkos receptjét, de mindhiába. Rák uramnak nincsen túl sok barátja, legtöbbet régről ismeri.